Alla inlägg under oktober 2012

Av leo-zana - 20 oktober 2012 14:58

Jag bjuder på denna pinsamma film! Från en sekund till en annan förvandlades en bra tävling till en pinsamhet!   Men jag bestämde snabbt att genomföra hela tävlingen även om vi redan var diskvalificerade...

När vi gick in på banan märkte jag att Zana fick syn på något borta mot skogen, det var hästarna troligtvis som hon inte kunde avgöra om de var roliga älgar, rådjur eller nåt annat att jaga! Så jag kämpade tappert för att få fokus och tog oss igenom banan tills hindret!!! Där saäger jag "varsågod" istället för "hopp" och hon sticker iväg.... Ja, ni ser själva vad som händer. Jag inser ju efteråt vad som var felet av mig men tänkte inte på det då!

Som sagt; jag bjuder på pinsamheterna!


 

Av leo-zana - 19 oktober 2012 14:48

Mellan regnskurarna tog vi oss ut i skogen i förmiddags. Det fanns mycket spring i benen så det blev "herre på täppan" på Leo och Zanas vis!

Vi hoppas att det inte regnar på detta sätt imorgon för det är tävlingsdag. Zana tävlar rallylydnad i vallentuna och med lite tur får vi ännu en godkänd runda! Så håll tummar och tassar för oss.   


 
 

Presentation


Leo och Zana är 2 Rhodesian Ridgeback.
Leo heter SEVCH Djungelkattens Daintyridged Devil.
Zana heter SEVCH RLDNF Bondinos Nkosazana.
Lejonkungen Leo och prinsessan Nkosazana (betyder just prinsessa på Xhosa och Zulu). Läs mer om dem under presentation.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards