Alla inlägg under maj 2012

Av leo-zana - 13 maj 2012 23:27

En riktig rallyhelg har vi haft! Både lördag och söndag tävlade Zana och jag tänkte bjud på lite film! Lördagens tävling skedde i regn och kyla vilket inte är optimalt Ridgebackväder!   Trots det fick vi en godkänd runde med 75 poäng!

Detta stärkte självförtroendet inför söndagens tävling i Eskilstuna som skedde i härligt solsken!   Det kändes riktigt bra och vi klev glada och nöjda av planen! Förhoppningen var ännu en godkänd runda eftersom det skulle innebära en ny titel och upp en nivå i tävlingsklass MEN så roligt var det inte !

När protokollet kom insåg jag till min fasa att jag fått -20 poäng på fel utförda moment! Totalpoäng 63! Jag hade gått åt fel håll i 360 graders snurren!!!!  Besviken och fruktansvärt irriterad på mig själv vart jag, särskilt som Zana hade gått så fint!   Lite småfel men ändå helt med på noterna och på gott humör!


Trots det bjuder jag på en video från idag, så ni kan se vilken duktig tös jag har!

Vi får ta nya tag vid nästa tävling. Tyvärr dröjer det eftersom jobb och annat gör att vi inte kan tävla förrän i juli som det ser ut!

Håll till godo, den blev i tre delar för att jag inte kunde ladda in hela på en gång.


 
 
 

Presentation


Leo och Zana är 2 Rhodesian Ridgeback.
Leo heter SEVCH Djungelkattens Daintyridged Devil.
Zana heter SEVCH RLDNF Bondinos Nkosazana.
Lejonkungen Leo och prinsessan Nkosazana (betyder just prinsessa på Xhosa och Zulu). Läs mer om dem under presentation.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards